Home/Blogposts/Augmented shopping: Veilig kerstinkopen doen tijdens Corona


Augmented shopping: Veilig kerstinkopen doen tijdens Corona

Kerstinkopen doen dit jaar is heel anders dan vorige jaren. Het Corona virus kan roet in het eten gooien en voor een volgende lockdown zorgen. Dat gaat de retail veel geld kosten omdat de klant niet alle producten via een webwinkel koopt of wil kopen. Dit artikel laat zien dat augmented reality de retail helpt om toch deze producten te verkopen als er een lockdown komt in de feestmaand december.

2020 is geen goed jaar voor de winkeliers. Veel winkels zijn dicht geweest tijdens de lockdowns om de verspreiding van het Corona virus de kop in te drukken. Dit heeft geleid tot veel omzetverlies en dat was niet altijd te verzachten met de overheidssteun. Winkeliers moesten over op een andere manier om hun producten aan te bieden. Offline was geen optie meer, dus werd het online, winkeliers gingen over op e-commerce.

Antwoord retail op de lockdown: e-commerce

In korte tijd werden webwinkels ingericht om toch de producten te kunnen verkopen. En dit sloeg aan. Volgens Thuiswinkel Markt Monitor stegen de totale online consumentenbestedingen in het eerste half jaar van 2020 met 4% naar € 12,40 miljard.

Maar niet alle producten zijn makkelijk online te verkopen. De klant wil toch eerst het product zien of er een bepaalde ervaring bij hebben. Denk bijvoorbeeld aan eten of grotere cadeaus zoals een tv of kleding.

Hoe kan de winkelier er nu voor zorgen dat deze producten toch beter online verkopen?

Augmented shopping verrijkt uw webwinkel

Augmented reality heeft de afgelopen jaren een behoorlijke boost gehad in de retail sector, of beter bekend als – augmented shopping – zoals we al in een vorig artikel gemeld hadden.

Wat was augmented shopping nu ook alweer?

“Augmented Shopping stelt klanten in staat om met merken en producten in contact te komen via digitale ervaringen waarmee ze hun product virtueel kunnen uitproberen, communiceren of personaliseren; deze ervaringen leveren meer gedetailleerde en intuïtieve productinformatie op dan standaard web ervaringen.”

 

Augmented shopping zorgt ervoor dat de klant op verschillende manieren een product kan ervaren:

1. Try on – bijv. bij kleding en cosmetica

2. Try out – bijv. bij meubilair, maar ook etenswaar

3. Interact – bijv. bij een elektronische handleiding

 

Dat biedt veel meer mogelijkheden dan e-commerce alleen. De klant kan nu thuis, weliswaar virtueel, zien hoe het pak of een jurk hem of haar staat.

Try on

Credits: https://www.youtube.com/watch?v=UmJriqzDUTo

 

Hetzelfde geldt ook voor de schoenen. Gewoon vanuit de luie stoel.

“40% wil meer betalen voor een product als ze dit mogen zien via AR”

En bedrijven zoals Ikea en Coolblue bieden hun producten ook aan in augmented reality.

Credits: https://www.youtube.com/watch?v=UmJriqzDUTo

Met de bovenstaande app van IKEA kan er een gepersonaliseerde showroom gecreëerd worden bij de mensen thuis.

Omdat grote bedrijven augmented reality nu toepassen bij de verkoop, verwacht de consument dit ook van de kleine winkelier. Volgens een onderzoek onder 1100 Amerikaanse volwassenen overweegt 71% van de shoppers meer te winkelen als ze AR-apps gebruiken. 61% zegt dat ze een voorkeur hebben voor winkels met AR en 40% wil zelfs meer betalen voor een product als ze dit mogen zien via AR.

Wilt u ook, net als Ikea en Coolblue uw producten thuis bij de klanten in 3D laten zien?

Een stoel uit uw interieurwinkel, een jurkje uit uw boetiek of een stukje vlees van uw slagerij?

 

Dat is dus nu mogelijk met augmented shopping!

Zoals bij Skantrae, een deurengroothandel, waar u de deuren virtueel in uw huis kunt plaatsen voordat u ze bij hen koopt. Op deze manier bieden zij de klant een unieke koopervaring die gepersonaliseerd is.

Skantrae AR

Maar is augmented shopping niet te duur voor een ‘kleinere’ winkelier?

Kijkende naar de cijfers van deze blog zal de terugverdientijd in vele gevallen positief zijn. Deze innovatieve koopervaring is dus, voor een goede prijs, ook voor u mogelijk.

Hoe dan?

 

De augmented shopping oplossing van Virakle

 

 

Zoals u ziet kan de klant met Viraview uw producten overal plaatsen. Virakle heeft met Viraview de oplossing om augmented reality bij uw winkel toe te passen. Viraview geeft uw klanten een waarheidsgetrouw beeld door ze virtueel te plaatsen op de plaats waar uw klant het wil. En allemaal te bedienen vanuit zijn luie stoel. Of het nu om een bord met lekker eten gaat of een feestjurk, het is allemaal te zien in 3D met Viraview. U laat uw klant met Viraview virtueel uw product ervaren. U laat de klant precies zien wat zij koopt. En dit overtuigt de klant om het product te kopen.

Lees meer over Virakle haar Augmented Shopping oplossing op deze webpagina, of vraag ons naar de mogelijkheden.

 

Virakle ontwikkelt augmented reality software om procesverbeteringen te realiseren voor organisaties.

MEER NIEUWS

Augmented shopping: Veilig kerstinkopen doen tijdens Corona
Lees Meer >

Augmented reality in het beroepsonderwijs: De voordelen
Lees Meer >

Augmented Shopping: e-commerce ontmoet augmented reality in 2020
Lees Meer >

Door |2020-12-01T15:05:27+00:00december 1st, 2020|Blogposts|0 Reacties