2 min. leestijd


5 Voordelen van virtuele showrooms op AR-/VR Brillen

Een showroom laat niet alleen producten op zijn best zien. Het geeft mensen ook een gevoel bij een bedrijf over bijv. hun professionaliteit of volwassenheid. Denk maar terug aan het moment dat je een nieuwe keuken ging uitzoeken. Een professionele uitstraling creëert onbewust vertrouwen tussen de koper en verkoper. Uit onderzoek blijkt dat de verkoopcijfers stijgen wanneer een showroom juist is ingericht. Maar welke showroom weergave kies ik? Een fysieke- of virtuele showroom? Of Beide?

Hieronder 5 voordelen van een virtuele showroom.

1. Verbeterde ervaring en betrokkenheid

Statisch, dat is wat een fysieke showroom is. Je kan ernaar kijken, maar daar blijft het vaak bij. Via een slimme bril wordt de klant volledig ondergedompeld in jouw virtuele showroom.
Zo kun je een klant op unieke manieren laten interacteren met producten. Denk aan een klant die virtueel haar ideale keuken samenstelt met het perfecte aanrechtblad en hun favoriete keukenkastjes. Door de beleving te stimuleren en betrokkenheid te verhogen verhoogt de conversatieratio. Met virtuele showrooms wordt een klantervaring uniek en onvergetelijk.

2. Lagere investeringskosten in een showroom

Als u ooit een fysieke showroom heeft laten ontwikkelen dan weet u welke kosten daaraan verbonden zijn. De kosten bestaan onder andere uit het ontwerpen, opbouwen en de materialen. Een virtuele showroom daarentegen hoeft niet opgebouwd te worden, en de materialen (3D Modellen) zijn vaak al aanwezig. Hierdoor hoeft deze alleen nog maar ontworpen te worden waardoor de investering drastisch lager zal zijn, en er later gemakkelijk aanpassingen gedaan kunnen worden.

Vrijblijvend een virtuele showroom in een slimme bril uitproberen?

    3. Bespaar ruimte en personaliseer showrooms

    Een showroom kan al snel veel ruimte in beslag nemen met hoge huurprijzen als gevolg. Wanneer u meerdere showrooms tegelijk wilt laten zien wordt de vereiste ruimte groter. Daarentegen maakt dit in de virtuele wereld geen verschil. Via slimme brillen kan iemand gemakkelijk wisselen tussen showrooms, en ook de showroom laten zien die voor de klant op dat moment relevant is. Een showroom wordt persoonlijk en interactief.

    4. Showrooms worden mobiel

    Waarom mensen uitnodigen in je showroom als je de showroom ook naar ze toe kan brengen? Het enige wat je nodig hebt is een VR- of AR bril met software. Door de mobiliteit van een showroom hoeven beslissers met overvolle agenda’s geen lange reizen te maken om een gevoel te krijgen bij een bedrijf. Neem de virtuele showroom mee naar hen, en laat deze desnoods tijdelijk achter. Hierdoor wordt er ook gemakkelijker draagvlak gecreëerd binnen een organisatie van een potentiële klant.

    5. Bedrijfsmerk versterken

    We horen het allemaal wel eens: “wat ik daar toch heb meegemaakt, dat was echt gaaf!”

    Door de verwachtingen te overtreffen ontstaat mond-tot-mond reclame waar geen marketinginvestering aan te pas komt. Wie wil nou geen gratis reclame? Een virtuele showroom geeft een boost aan die mond-tot-mond reclame.

    Wilt u is vrijblijvend praten over de mogelijkheden van Viraroom – Virtuele showroom?

    Vul dan onderstaand formulier in. Wij horen graag meer over uw uitdagingen.

    Bespreek de mogelijkhedenmet de visionairs van Virakle?

    Vul uw gegevens in en wij beantwoorden z.s.m. uw vraag.

      MEER NIEUWS