Ik hoop dat je dit blogartikel met plezier leest.
Als je hulp nodig hebt bij software, CAD/3D of XR vraagstukken, klik hier.

Hoe onderwijs verbeterd kan worden.

Wil jij meer uit jouw bedrijf halen?

Hey, wij zijn Virakle. We zijn vastberaden om bedrijven efficiënter te laten werken en meer omzet te laten genereren met technologie.
Samen ontdekken of dat bij u mogelijk is?

Over Virakle

Virakle ondersteunt multinationals en het mkb bij het digitaliseren van hun operaties. Naast onze specialisatie in maatwerk applicatie ontwikkeling en 3D technologieën, creëren we veelzijdige softwareoplossingen voor diverse toepassingen.

Hoe onderwijs verbeterd kan worden

“An investment in knowledge pays the best interest.” – Benjamin Franklin.

EducatieVR

Jaarlijks worden er miljarden geïnvesteerd in goed onderwijs. Goed onderwijs legt de basis voor een gezonde en succesvolle samenleving. We blijven daarom investeren in het verder verbeteren van ons onderwijs en onderzoek. En in de mensen die erin werken. We geven hen ruimte en verantwoordelijkheid. We zien echter ook dat steeds minder studenten hun diploma behalen. Het huidige onderwijssysteem met de huidige lesmethodes schiet tekort. Van elke twintig leerlingen in het voortgezet onderwijs en mbo verlaat één het onderwijs zonder startkwalificatie. Op het laagste niveau van het middelbaar beroepsonderwijs valt zelfs één op de drie leerlingen voortijdig uit.

AR en onderwijs

Wat kan augmented reality bijdragen aan een oplossing? Uit onderzoek blijkt dat veel jongeren de geboden lesstof als saai ervaren, en dat deze niet aansluit bij de werkelijkheid. Onze wereld is driedimensionaal. Het leren in tweedimensionale afbeeldingen, video’s en teksten schiet tekort.

Hier kan augmented reality bij helpen. Augmented reality geeft virtuele tweedimensionale en driedimensionale informatie weer in de werkelijke wereld. Voor leerlingen is dit meer herkenbaar, uitdagender, passend in de huidige digitale tijdsgeest en interessanter.

Uit recent onderzoek blijkt dat augmented reality zorgt voor:

  1. Effectievere leerprestaties.
  2. Meer plezier in leeractiviteiten.
  3. Een beter inzicht van de bruikbaarheid van de lesstof.

(AlNajdi, Alrashidi, & Almohamadi, 2018)

Voorbeeld

Een goed voorbeeld om het verschil tussen de traditionele manier van lesgeven en deze nieuwe technologie te verduidelijken laat de augmented reality app ‘Inside Heart’ zien. Deze app laat in uw omgeving een kloppend hart zien met vervolgens beginnende hartklachten. Het hart kan worden geopend, waardoor de delen aan de binnenzijde zichtbaar zijn. Stel uzelf de vraag: hoe kan ik op de leukste en beste manier de werking van het menselijke hart begrijpen en wat is interessanter en uitdagender, als je dit vergelijkt met het leren uit boeken? Het antwoord is duidelijk.

  1. Augmented reality kan abstracte en moeilijke concepten toegankelijk maken.
  2. Augmented reality zorgt voor meer interactiviteit.
  3. Augmented reality zorgt voor meer betrokkenheid.
  4. Augmented reality kan theoretische vakken meer praktijkgericht maken.

Ervaar de bovenstaande voordelen van de augmented reality app “Insight Heart” binnen één minuut.

 

Tot slot

‘Insight heart’ is een voorbeeld van de vele augmented reality apps die bijdragen aan het verbeteren van het onderwijs. Wanneer u uw creativiteit er op los laat zult u tot de conclusie komen dat de mogelijkheden eindeloos zijn. De mogelijkheden op dit moment zijn er al. Het is een kwestie van tijd voordat AR een onmisbare schakel wordt in het onderwijs en bedrijfsleven. Loop vooruit en boek sprekende resultaten, want dat is waar leerlingen behoefte aan hebben.

Bent u een bedrijf of onderwijsinstelling die de toegevoegde waarde van augmented reality inziet? Maak een afspraak met een van onze Virakle collega’s.

Virakle ontwikkelt augmented reality software om procesverbeteringen te realiseren voor organisaties.

MEER NIEUWS

Augmented reality in het beroepsonderwijs: De voordelen
Lees Meer >

Augmented Shopping: e-commerce ontmoet augmented reality
Lees Meer >

Inhoudsopgave

Ga naar de bovenkant